Το νέο σχέδιο για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας - Τι αλλάζει | Πρωτη news sport

Κάθε Δεκέμβριο, οι περίπου 5,5 εκατομμύρια οδηγοί αντιμετωπίζουν
ως «βραχνά» την υποχρέωση καταβολής των τελών κυκλοφορίας.
Ουρές σχηματίζονται την τελευταία στιγμή τόσο στις τράπεζες όσο και στις εφορίες καθώς στις τελευταίες σπεύδουν οι ιδιοκτήτες ΙΧ για να καταθέσουν τις πινακίδες. Σε μια προσπάθεια να ανακόψει αυτό το κύμα και –γιατί όχι- να ενθαρρύνει κάποιους να πάρουν πίσω τις πινακίδες τους το υπουργείο Οικονομικών βγάζει από το συρτάρι νέο σχέδιο πληρωμής των τελών. Τι προβλέπει;
Να δοθεί η δυνατότητα σε όσους το επιθυμούν να πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας ανά έξι μήνες ή ανά τέσσερις μήνες. Έτσι, αν κάποιος το επιθυμεί, θα μπορεί να πληρώνει –και κατά συνέπεια να κυκλοφορεί με το αυτοκίνητό του- μόνο κατά το 2ο εξάμηνο του έτους (περίοδος που περιλαμβάνει τις καλοκαιρινές διακοπές και τα Χριστούγεννα) πληρώνοντας τα μισά χρήματα. Μάλιστα, οι εισηγητές της πρότασης αναφέρουν ότι σε όσους εξακολουθήσουν να πληρώνουν τα τέλη κυκλοφορίας σε ετήσια βάση, θα μπορεί να γίνεται και μια έκπτωση έτσι ώστε να υπάρχει κίνητρο καταβολής.
Η συγκέντρωση προτάσεων για αλλαγές στη φορολογική πολιτική, έχει ξεκινήσει εδώ και περίπου 15 ημέρες καθώς το επιτελείο του πρωθυπουργού προετοιμάζει πυρετωδώς την ομιλία στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Τόσο στο υπουργείο Οικονομικών όσο και στο Μέγαρο Μαξίμου, γνωρίζουν πόσο «ευαίσθητο» είναι για τον Έλληνα το θέμα του αυτοκινήτου. Το συγκεκριμένο μέτρο εντάσσεται ακριβώς σε αυτή τη λογική. Μάλιστα, οι εισηγητές ισχυρίζονται ότι μπορεί να αποφέρει και περισσότερα έσοδα καθώς χιλιάδες οδηγοί που σήμερα έχουν τα αυτοκίνητά τους «αγκυροβολημένα» στα parkingκαι χωρίς πινακίδες, θα σκεφτούν σοβαρά να τα χρησιμοποιήσουν έστω και για τέσσερις ή έξι μήνες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι με το υφιστάμενο σύστημα, το υπουργείο Οικονομικών έχει φτάσει να χάνει πάνω από 450 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο από τα τέλη κυκλοφορίας. Το 2010, οι εισπράξεις ήταν 1,498 δισεκατομμύρια ευρώ και το 2014, το ποσό που έχει προϋπολογιστεί (χωρίς να είναι βέβαιο ότι θα επιτευχθεί ο δημοσιονομικός στόχος) είναι 1,056 δισεκατομμύρια ευρώ.                                               Η κατατρακύλα των Τελών Κυκλοφορίας
2010: 1,498 δισ ευρώ
2011: 1,116 δισ ευρώ (αρχική πρόβλεψη για 1,269 δισ ευρώ)
2012: 1,305 δισ ευρώ (αύξηση Τελών με το νόμο 3986/2011)
2013: 1,099 δισ ευρώ (αρχική πρόβλεψη για 1,228 δισ ευρώ)
2014: 1,056 δισ ευρώ (πρόβλεψη)
 
Top