Σημειώνεται πως τα πειραματικά και τα πρότυπα σχολεία αποτελούν φυτώρια καινοτομίας με στόχο την εισαγωγή και εφαρμογή πρότυπων μεθόδων διδασκαλίας τα οποία δυνητικά θα μπορέσουν να εφαρμοστούν και να ωφελήσουν το σύνολο της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην χώρα. Μάλιστα η επαναφορά του θεσμού (2013) και η αναβάθμιση της διαδικασίας εισαγωγής των μαθητών μέσω γραπτών εξετάσεων αντί κλήρωσης ήρθε ακριβώς ως αναγνώριση της παραπάνω ανάγκης αλλά και της εισαγωγής σε αυτά με κριτήρια αντικειμενικά και διαφανή.
Επομένως, η αποστολή ενός τέτοιου εγχειρήματος απαιτεί – αντί για την απαξίωση ή την κατάργησή του – την ενίσχυση του, μέσω μιας τακτικής επίσημης αποτίμησης και αντικειμενικής αξιολόγησης του παραγόμενου ερευνητικού, εκπαιδευτικού και επιμορφωτικού έργου που συντελείται στα πειραματικά σχολεία καθώς και την περαιτέρω ενθάρρυνση τους από την πολιτεία για την εισαγωγή και εφαρμογή καινοτόμων και δημιουργικών δράσεων και διδακτικών μέσων.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω:
- Η κυβέρνηση σκοπεύει να καταργήσει τον θεσμό των πειραματικών και πρότυπων σχολείων; Ποια η τύχη των πειραματικών σχολείων των ΑΕΙ;
- Ποια είναι η θέση της κυβέρνησης συνολικά για τα κέντρα και φυτώρια αριστείας στον χώρο της εκπαίδευσης;