Οι εφοπλιστές αξιώνουν, η κυβέρνηση υλοποιεί... | PROTINEWS




Eurokinissi
Υποδομές και επιπλέον «διευκολύνσεις» στο εφοπλιστικό κεφάλαιο της κρουαζιέρας έταξε σε πρόσφατο συνέδριο ο υπουργός Ναυτιλίας



Νέα προνόμια και «ζεστό χρήμα» ως επιδότηση αξιώνουν οι
ακτοπλόοι εφοπλιστές, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Μ. Σακέλης, μιλώντας χτες στην ημερίδα του υπουργείου Ναυτιλίας με θέμα «Η Ακτοπλοΐα ως πυλώνας ανάπτυξης της οικονομίας των νησιών των Κυκλάδων - Συμβάσεις Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας και παράγοντες ανάπτυξης της Νησιωτικότητας», που έγινε στη Νάξο.




Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ έκανε σαφές ότι «μοναδική εγγύηση της απρόσκοπτης και συνεχούς παροχής υπηρεσιών», δηλαδή για να προσεγγίζουν πλοία στα νησιά, θα πρέπει να είναι «οι προϋποθέσεις για την οικονομική βιωσιμότητα του πλοίου». Εξηγώντας τι σημαίνει αυτό πρακτικά, ανέφερε χωρίς περιστροφές την απαίτηση «να αντιμετωπίσουμε τα νησιά μας ισότιμα με τους χερσαίους προορισμούς, για την εξυπηρέτηση των οποίων διατίθενται πολλά δισ. χωρίς κανένας να το θεωρεί παράλογο, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στις ακτοπλοϊκές μας συγκοινωνίες».

Συγκεκριμένα, κατά τον Μ. Σακέλη, «τα 80 εκατ. ευρώ που διατίθενται ως αποζημιώσεις για την εξυπηρέτηση 44 νησιών είναι αστεία ποσά, όταν σε άλλες χώρες δίνονται μόνο για την εξυπηρέτηση ενός νησιού»! Απαίτησε «παροχή κινήτρων για δρομολόγηση νέων και σύγχρονων πλοίων», μέχρι και «δυνατότητα εκτέλεσης δρομολογίων με 8 μποφόρ», δηλαδή να καταργηθεί πλήρως το «απαγορευτικό» που ισχύει για τα επιβατηγά πλοία όταν επικρατεί κακοκαιρία, με ό,τι αυτό σημαίνει για την ασφάλεια επιβατών και ναυτικών!
Συμφωνεί και επαυξάνει η κυβέρνηση στους στόχους του κεφαλαίου

Αέρα, βέβαια, στα πανιά της επιθετικότητας του εφοπλιστικού κεφαλαίου δίνει η κυβέρνηση, η οποία με γρήγορους ρυθμούς συνεχίζει να «τρέχει» τους σχεδιασμούς συνολικά των μονοπωλιακών ομίλων και ειδικότερα του εφοπλιστικού κεφαλαίου σε ό,τι αφορά τα λιμάνια, τις θαλάσσιες μεταφορές και την κρουαζιέρα, με στόχο να φανεί αντάξια απέναντι στην αξίωσή τους για τη μετατροπή της Ελλάδας σε κόμβο συνδυασμένων μεταφορών, προκειμένου να αναβαθμίσουν τις μπίζνες και το ρόλο τους στην ευρύτερη περιοχή και όχι μόνο, σε βάρος των λαϊκών αναγκών και των εναπομεινάντων δικαιωμάτων των ναυτεργατών.

Είναι χαρακτηριστικά τα όσα ανέφερε ο υπουργός Ναυτιλίας, Π. Κουρουμπλής, μιλώντας πριν τρεις μέρες στο «4ο Posidonia Sea Tourism Forum», που διοργανώθηκε υπό την αιγίδα του υπουργείου και τη στήριξη όλων των εφοπλιστικών Ενώσεων και ναυτιλιακών επιχειρήσεων. Υποσχέθηκε κίνητρα στις εταιρείες κρουαζιέρας, που αφορούν από τη χρηματοδότηση υποδομών μέχρι την παραπέρα ιδιωτικοποίηση των λιμανιών, με το «μοντέλο» είτε παραχωρήσεων είτε της σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

«Μπορούμε να ξεκινήσουμε μια συνεργασία στα πλαίσια αξιοποίησης συγκεκριμένων λιμανιών που ενδιαφέρουν κάθε εταιρεία και να δημιουργήσουμε υποδομές μέσα από ένα πλαίσιο συνεργασίας. Μέσα δηλαδή από μια διαδικασία παραχωρήσεων, που μπορούν οι εταιρείες να επενδύσουν σε υποδομές που κρίνουν ότι είναι οι απαραίτητες και κατάλληλες για να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους και τη δραστηριότητά τους», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Να σημειωθεί ότι από το 2010, που απελευθερώθηκε η κρουαζιέρα με την εφαρμογή του Κανονισμού 3577/92 της ΕΕ για την άρση του καμποτάζ (δηλαδή την άρση κάθε προστατευτισμού), στο όνομα «της ανάπτυξης», στα κρουαζιερόπλοια δεν υπάρχει ούτε για δείγμα ναυτεργάτης με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα και συνδικαλιστική εκπροσώπηση. Αντίθετα, αυτό που κυριαρχεί είναι η μαύρη ανασφάλιστη εργασία.

Στο ίδιο φόρουμ, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Στ. Πιτσιόρλας, ανακοίνωσε ότι η κυβέρνηση επεξεργάζεται «δέσμη μέτρων» για την ενίσχυση του τουρισμού, ανάμεσα στα οποία είναι η ιδιωτικοποίηση και μαρίνων, αναφέροντας συγκεκριμένα τις μαρίνες Αλίμου, Χίου, Αργοστολίου και Καλαμαριάς Θεσσαλονίκης.
ΠΗΓΗ

 
Top